Wednesday, November 4, 2009

lagu yang sering berkumandang suatu ketika dulu


masa korang kecik-kecik dulu mesti ada lagu kesukaan, kegemaran yang selalu korang dendangkan masa main sep-sep tom-tom ngan main getah. tapi kalau korang kecik-kecik dah canggih main game playstation, xbox, nintendo semua ni dan tak main sep-sep tom-tom, main getah mesti korang tak tahu pon lagu-lagu ni.

tapi takpe kalau korang tak tahu. mana tahu kot-kot lepas baca post aku ni korang pulak yang jadi ketagih nak nyanyi hari-hari lagu-lagu ni dalam toilet masa mandi. pastu orang yang mandi sebelah korang tu pulak tahu lagu yang korang nyanyi tu. boleh lah buat duo-dalam shower. wakakaka!

ah sudah. aku mengarut apa pulak ni. ha, straight to the point. ni dia antara lagu lagu yang aku pernah dendangkan suata masa dolu. hahaha. bajet dah tua sangat la kot. tapi 5 jela ek. malas nak perah otak ni ingat balik semua lagu lagu tu. banyak kot.

#1
ola oli ku beri nama saudara saudari cikebum cikebum. malam malam minggu siang siang hari. disko disko. putih putih melati ali baba.. merah merah jelita meow meow..............


#2
malam yang sepi pi pi pak mat jual roti ti ti roti nya enak nak nak pak mat jual anak nak nak nak anak nya hilang lang lang pak mat jual gelang lang lang..........

#3
air pasang malam surut pukul 5 nona bangun pagi siram pokok bunga pokok bunga melur tanam tepi kolam itik bertelur ayam menetas cik baba jatuh dalam parit.............

#4
rumah terbakar panggil bomba, bomba datang berlumba-lumba, anak kambing patah kaki, anak kambing pandai menari.......

#5
askar-askar berperang, mencari minuman, A air, B batu, C campur, air batu campur.

mana yang aku tulis ........ kat belakang dia tu samada aku malas nak taip panjang-panjang atau aku lupa lirik dia. al maklumlah. bila usia dah meningkat ni ingatan pon dah luput. hahaha!

ha antara 5 yang penat-penat aku ingat ngan taip ni ada yang korang tahu tak? tak pon korang ada lagu yang lagi best punya ke?tak pon lagu yang sama tapi versi lain. yelah kan tempat lain nyanyi pon lain. ye dak?lagipon banyak lagu yang aku dah tak berapa nak ingat.

bila kita teringat masa kecik-kecik dulu best kan. permainan dah tak sama cam budak-budak sekarang. dorang mana main lagi dah sep-sep tom-tom. mana tahu dah lagu-lagu ni kan. yang dorang tahu game playstation, xbox, PSP. tak syiok dah la kan. macam mana lah anak-anak kita nanti kan. ntah dorang tahu ke tak lagu-lagu ni ngan permainan ni kan. hmmm..so apa lagi nanti dah jadi mak orang kita ajar lah dorang nyanyi lagu-lagu ni. hahaha! takde kerja!

*hmm..agak-agak kan siapa lah yang cipta lagu-lagu ni semua kan. korang pernah terfikir tak?

1 comment:

sweetbutterfly said...

teringat pulak dulu tyme kat sekolah agama selalu g main tali skipping getah ni...ntah macam-mcam lagu...yang kelako tu yang main cam aksi ala renang la...burger la..(kira talian hayat la tu) hehe..

p/s: satu lagi lagu pasal asikrim soda tu...hehe..best2..