Monday, November 16, 2009

karaOK tak OK?

bila blok dah sunyi memang best lah kan kalau buat pertandingan karaoke. tak kan ada orang yang jerit dan nak sound begini; "diamlah woi!", "nak study ni tak reti nak diam ke??", "pe hal memekak plak tuh??" dan sebagainya lah. pastu takdelah nak malu-malu tahi kambeng nak menyumbangkan lagu-lagu yang sedia dah sumbang tu. oppss. lagu tu tak sumbang mambang pon. kalau sumbang tak kan lah dorang jadi penyanyi. suara kau tu je yang sumbang mambang cik peah oi. mambang pon tak sanggup nak dengar suara kau yang sumbang tapi buat-buat tak sumbang tu.

tapi tak pe masa-masa macam ni lah kita nak praktis, latih, asah suara jadi sedap lagi sedap daripada penyanyi-penyanyi yang dah ada kan. malatopz kau. kau mampuu? hahaha. gedik gila la pulak cakap bahasa-bahasa gini. tak kose mak nyah!! oppss terkeluar lagi plak. memang nak kena lempang kot barulah tak kua dah ayat-ayat sedemikian rupa. amy ngan ain cepat nanti datang bilik aku lempang aku laju-laju, nurul cepat balik upm pastu bebel puas-puas, kasi aku normal seperti sediakala. hahaha. tebiat!

eh sudah-sudah! suka sangat kau nak menyimpang dari tajuk asalkan cik peah. tula suka sangat mengarut. kan dah.. okay, sambung. tapi kan karaoke sendiri tanpa ada microphone dan screen sebesar 40 inci dan tanpa minus one tak feel lah beb. tak thrill bak kata omputeh gittew. yelah kita tak dapat nak mengenal pasti kesedapan atau kesumbangan suara kita.

ha, agaknya lah kan tu pasal lah wujudnya orang-orang yang rasa suara dorang sedap gila bak buluh perindu pergi ikut audition nyanyi-nyanyi ni kan. mesti dorang selalu karaoke sendiri tanpa ada minus one semua. kalau nyanyi yang kat karaoke jamban tu pon mesti dorang tak guna minus one gak. guna original song. tu pasal dorang rasa suara dorang sedap je kan. ala-ala ziana zain, ella, siti nurhaliza dan yang sewaktu dengan nya. siap boleh tarik ala-ala jaclyn victor lagi. aiseh. kalau aku dah malu gila kot. dah masukkan kepala ni dalam peti ais kasi orang tak nampak muka.

tapi apa boleh buat kan keyakinan dorang terlalu tinggi. bagos gak tu ada keyakinan yang tinggi tapi berpada-pada lah kot. tu dah over confidence sangat dah. dah macam tahap tak sedar diri. yela cuba bayangkan dah lah suara tak sedap pastu boleh plak maki juri kalau kena reject. adeh. ni lagi aku tak paham orang-orang jenis camni. hahaha. amboi sesedap je bahasa aku ni. tapi betul pe. kita kena sedar diri gak kan. kalau tak sendiri malu beb. hmm, apa-apa jelah kan. kalau orang-orang macam ni tak join audition tak best gak. yela takde lah benda yang melawakkan kalau kita tengok audition kat tv tu kan. mesti lah jadi bosan gila kan. tapi apa-apa pon aku dah sangap nak menyumbangkan lagu orang ni. amy jom cepat tolong aku sumbangkan lagu orang. kau lah rakan menyumbangkan lagu yang best walaupun kau nyanyi jaaaaaaaaaauuuuhh lagi sedap dari aku. hahahah. *ayat bodek nih*

*kalau aku karaoke hanya amy, ain ngan nurul je yang boleh tahan ngan 'kemerduan' suara aku ni.
**dah lama tak asah bakat nyanyian aku ni. haih tak sabar nak gi karok. ehem-ehem (sambil membetulkan kerongkong sebagai persediaan awal untuk karok)

2 comments:

::ReEN:: said...

weyh tlg!!! de bdak gile kt k6 ni!!!memekak sowg2 dlm bilik eh cik peah??jom kite g karok sok!hahaha

cik peah said...

sape budak gile tuh??meh aku tgkap dia..hahaha..
jomlah weh..jom2..gila sangap dah ni..adoi!