Thursday, November 19, 2009

lebih bersemangat


hari ni aku lebih bersemangat daripada biasa. pagi-pagi lepas subuh terus mandi. ini satu sejarah! wow! unbelievable?? believe it *pehh nampak sangat kau tu pemalas yang amat cik peah oi*. lepas tu terus pergi breakfast dekat azwath (mamak) bersama ain. yela sebab kitorang berdua je yang tinggal. yang lain semua balik rumah sebab kerja dorang dah siap. ciss! takpe takpe. dah bayar duit kolej untuk seminggu. membazir plak kalau duduk tak cukup seminggu. dah lah berkira pulak tu. stay ke tak stay tetap kira kalau barang ada dalam bilik. hape ntah.

okay-okay sambung balik. dah abes breakfast kitorang terus pergi lab buat kerja. apa yang semangatnya ialah kitorang buat kerja sampai abes okay. takde dah tangguh-tangguh. macam sebelum ni, asal ada barang tak cukup, tak jumpa je mesti tangguh buat lain kali. lepas tu mesti nak cepat-cepat je balik bilik. dalam otak asyik terkenangkan bantal ngan katil kat bilik je. tapi harini semua gangguan dan perasaan perasaab tu semua tak wujud dah. semangat kitorang ulang alik biotech 3, biotech 2 semata-mata nak carik barang yang tak cukup tu. sampai sakit-sakit kaki aku. ni semua gara-gara aku yang nak sangat jalan konon-konon nak exercise padahal ain dah offer nak naik kereta pergi biotech 3 tu. ha, hamek kau cik peah. hahaha.

tapi takpe lah. dah lah selama ni malas nak exercise. kerja nya makan tido makan tido je. so aku ambik lah peluang ini untuk mengecilkan peha aku yang gedabak ni. so besok aku boleh lah nak balik rumah dengan hati yang tenang. sebab apa yang aku nak buat dah dibuat. cuma sekarang ni nak carik lagi sample baaaaanyak banyak. tak cukup ni. buatnya menatang alah tu takmo grow mati aku. semangat cik peah. semangat!!

*harap semangat harini akan berterusan hingga habes projek aku. barulah boleh berpuas hati dengan hasil kerja sendiri.

**tak sabar nak tunggu sabtu. hehehe. aku plak yang over. nak tahu apa yang di'excited'kannya? sama-sama kita nantikan entri akan datang. zaaapppp!


4 comments:

faiq said...

pas bersenam makn balik bnyk2..hehe

cik peah said...

hahah..itu memang rutin..
tu pasal tak kurus2..

Bazzstary said...

haish..nt2..jgn diet2,jgn senam2 dlu...nt sok x ley nk mkn byk2

cik peah said...

hahaha..xde maknenya aku nak diet2 ni..
yg penting sok mesti makan pnye..
bkn sng nak mkn nasi mnyak batch kite..haha