Sunday, November 8, 2009

hobin jang hobin!

piala malaysia 2009 milik negeri sembilan. cayalah!

piala Malaysia pada tahun ini menjadi milik Negeri Sembilan. cayalah jang! buat pemain dan peminat kelantan jangan hampa. jangan sedih. jangan kecewa. kalah menang adat bertanding kan. uiks. cop cop. ni faiqah ke yang menaip ni??sejak bila pulak lah kau minat nak tengok bola ni?siap buat post pulak. hahahaha.

sebenarnya post ni bukan nak mengulas permainan bola sepak tadi pon. cuma nak meluahkan sedikit rasa kecewa bila tengok gelagat dan reaksi peminat kelantan. bukan bermaksud nak kecik kan hati sesiapa. tapi siapa yang tengok bola tadi boleh tengok macam mana gelagat diorang. memalukan betol. baling botol, baling mercun kat tengah padang. lepas tu boleh pulak bakar kerusi dekat stadium tu. bila ada orang padamkan api dorang baling dengan botol. boleh pulak dorang bakar bendera dorang sendiri.

tahu tak bendera tu lah yang melambangkan maruah kita. kalau zaman nabi dulu pon masa berperang dorang tak kan sekali-kali biarkan bendera tu jatuh ke tanah. nampak tak betapa martabatnya bendera tu. haih aku memang tak paham dengan sikap orang orang ni. kot ye pon kalah tak yah la kau nak emo sampai macam tu sekali kan.

macam ni ke sifat orang melayu yang kononnya selalu dikatakan sopan, berbudi bahasa semua. aku tahu bukan semua orang kelantan macam tu. hanya segelintir je. dan bukan orang kelantan je macam tu. orang dari negeri lain pon ada yang teruk gak. tapi disebabkan yang segelintir ni lah yang boleh menyebabkan orang akan mendiskriminasi orang kelantan. macam peribahasa dolu dolu; kerana sirap setitik abes susu jadi sirap bandung. hahaha. ada pulak peribahasa dolu dolu macam ni. ni peribahasa aku sendiri lah. tapi betol lah kan. disebabkan sekumpulan orang yang macam ni wujud abes semua sekali jadi busuk.

ntah lah. aku pon tak tahu apa nak jadi dengan dorang ni. harapnya lepas ni perkara perkara macam ni tak jadi lagi dah. aku rasa sebelum dorang tengok bola dorang kena pergi bertapa dulu kat gua kasi kuatkan mental dorang. so kalau kalah ke boleh la terima ngan hati yang tenang kan. heheheh. jangan marah ha orang kelantan. ni tak de tujukan khas untuk sesiapa pon. ni umum untuk semua orang. jangan biarkan kemarahan menguasai diri sebab marah tu datangnya dari syaitan. bila dah dari syaitan tu paham paham jela kan nanti kesan dia macam mana kalau kita ikot cakap si merah tanduk dua tu kan. haish. syoooh syaitan. syooh. syooh.

*ha ni nak ulas sikit la sal cara kelantan main tadi. macam tak sungguh sungguh je aku tengok. aku rasa dah banyak kot peluang dorang nak jaringkan gol. tapi lepas camtu je. bapak aku cakap ntah ntah dorang dah kena beli kot. ni bapak aku cakap ye. bukan aku. hehehe. pe pe pon suka tengok indraputra jaringkan gol. pehh cantek siot. syabas la. at least takde lah dapat telur ayam kan. hehehe.

**oh tiba-tiba aku terlayan bola harini. ni semua gara-gara abah yang tukar tv1 masa aku tengok tv tadi. tapi macam syok gak layan bola sekali sekala. hehehehe.

2 comments:

Misz SeroJa said...

syok oo layan bola..;p

cik peah said...

hahaha..btol2..
tapi sekali sekala syok la..:P