Thursday, November 26, 2009

lambaian kaabah


selamat menyambut aidiladha kepada semua umat islam di seluruh dunia. eceh. macam satu dunia plak baca blog aku. padahal berapa kerat je pon. okay okay balik semula. SELAMAT MENYAMBUT AIDILADHA 1430H KEPADA SEMUA KAWAN-KAWAN.

marilah sama-sama kita hayati lirik HAJI MENUJU ALLAH ini...

Labbaikallahumma Labbaika
Labbaika Laa Syarikalaka Labbaika
Innalhamda Wal Ni'mata
Laka Wal Mulk Laa Syarikalaka
...(2x)

Pergi haji
Artinya menuju Allah yang esa
Membawa hati dan diri yang hina
Memberi hadiah kepada Allah
Berhati-hatilah menghadapNya

Setiap hamba
Pergi haji dengan segala yang baik
Hati yang baik akhlak yang baik
Harta yang halal hati yang bersih
Niat yang suci amal mulia

Pergi haji
Ilmu tentangnya mestilah ada
Agar syarat dan rukun tepat sempurna
Sah dan batalnya dapat dijaga
Agar amalan hajinya tidak sia-sia

Tata tertib dan akhlak kenalah jaga
Buatlah dengan tenang serta tawadu'
Sabar dan tolak ansur mestilah ada
Jangan berkasar merempuh manusia

Tanah haram jagalah pantang larangnya
Pergi haji bukannya masa untuk membeli belah
Beringatlah betulkanlah niat kita
Moga-moga haji kita diterima

Jagalah pantang larangNya
Yang boleh rusakkan hati
Jauhkan maksiat dan yang sia-sia
Takutkan Allah yang esa
Ingat selalu padaNya
Agar kita senantiasa memiliki jiwa hamba

*harini aku berjaya masak sambal kentang tanpa ada pantauan dari sesiapa. boleh tahan gak lah. ada bakat memasak gak aku. ceh puji diri sendiri pulak. tak tahu malu lah kau ni cik peah. padahal sambal kentang je pon. itu pon mahu berlagak. hahahaha.

**penat tolong mak aku masak untuk makanan raya esok. banyak kot. adoi. kena praktis dari sekarang. nanti dah kahwin boleh masak untuk hubby I. ahaks~

2 comments:

jauhar said...

wah cik peah da maju kedepan..

cik peah said...

of kos la noks..
mak kan nak kawen dh..hahahah