Thursday, December 31, 2009

azam tahun baru. kau ada?

macam sedap pulak cookie 2010 ni kan. nyumm!!

tahun baru bakal menjelang esok. amacam ngan azam korang tahun lepas dah tercapai belom?kalau belom boleh lah bring forward kan. hahahaha. ayat klise lah pulak. asal tahun baru menjelang mesti orang akan tanya pasal azam yang belom dicapai dan azam yang akan dicapai kan?tapi sepanjang aku hidup aku tak pernah tetapkan azam aku untuk tahun tahun tertentu. padahal semua orang pon ada azam masing masing. aku je takde. just go with the flow je. rasa macam rugi pulak sebab aku macam tak tahu pencapaian aku untuk tahun tu.

hmm takpelah. walaupun aku takde azam untuk tahun tertentu tapi aku selalu aim apa yang aku nak capai dalam masa terdekat. contohnya nak dapatkan pointer yang lagi baik walaupun kebelakangan ini makin teruk. haih. takpon secara tiba tiba akan ada satu masa aku rasa nak berubah perangai. jadi lebih diam, kurangkan kepuakaan molot aku, jadi lebih lemah lembik, eeh lemah lembut gemalai dan yang paling penting nak buang tabiat buruk aku yang kuat tido ni. tapi selalunya tak jadi. mungkinkah aku dilahirkan sejak azali begini?hahaha. takdelah. apa apa pon kan kita yang ubah nasib kita. so kalau kita nak ubah perangai kenalah berusaha kuat kan. bukan aje perangai, segala galanya yang kita nak ubah jadi lebih baik perlukan usaha. mana ada orang yang berjaya tanpa usaha. even kalau orang menang ekor tu pon dorang berusaha jugak nak dapatkan nombor ekor tu kan. tapi usahanya tu tak dikira ibadah lah. dah nama pon haram. mestilah dapat dosa.

ah banyak pulak aku membebel kat sini. mesti penat orang nak baca. takpelah kalau rajin bacalah. kalau tak rajin tak payah baca. skroll je sampai bawah. *macam dah biasa buat je. eheh* so apa azam korang? azam aku tahun ni untuk ada azam. boleh tak? hahahah. tapi benda benda yang aku sebut sebelum ni dikira azam jugaklah kan. cumanya aku tak pernah nak set kan itu sebagai azam tahun baru. cuma sekadar keinginan yang disertai usaha. hahaha. ntah apa apa ayat aku ni.

*sedang berusaha gigih!! walaupun perasaan malas masih bermaharaja lela. malas! nyah kau!!

**malam ni sambut new year ramei ramei!! happy new year everibodi! woottt!



No comments: