Wednesday, December 9, 2009

tiada perkembangan melainkan pengecutan semata

yang putih2 tu lah encik chae yang perlu saya cari. kamu ada jumpa dia?

kecutnya perkembangan dan kembangnya pengecutan. apa yang kembang apa plak yang kecut? jeng..jeng..jeng.. jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri..misteri..misteri..*baca macam konon konon ada gema dengan menggunakan suara hos misteri nusantara okay*.

dah lah. sila kembali ke pangkal jalan ye cik peah. sebenarnya takde apa pon yang kembang kecut melainkan projek aku yang macam tak berkembang kembang. asyik buat benda yang sama je. subculture, subculture, subculture dan subculture. paling kuat pon aku culture sample baru. tapi kebanyakan sample tu semuanya mengeluarkan aspergillus niger. tapi itu pon aku tak pasti. nak carik phanerochaete ntah kat mana plak aku nak carik pokok separuh reput separuh hidup ni. yang reput pon macam tak jumpa. tapi membe aku suruh amek je kat mana mana kayu yang nampak macam reput. at least ada data yang nak dicerita dalam thesis nanti.

malasnya lah aku nak merayau rayau carik si atok chae nih. dah lah memang susah nak dijumpai. kalau lah boleh jerit jerit panggil "chae..chae..kau dimana? aku disini". tapi itu semua KALAU sahaja yang mustahil terjadi. kenapalah supervisor aku tak sebaik supervisor membe aku yang tolong bawakkan dia pergi bertemu dengan sample yang ada makhluk Allah yang dia nak tu. eh aku tak maksudkan supervisor aku tak baik. dia baik tapi cuma busy sangat nak layan aku.(ayat baik punye nak cover. shhh diam diam je okay?nah ni 10sen pergi beli gula-gula).

hmm..takpelah cik peah kuatkan semangat mu itu untuk menjalani segala projek kamu dan meniti hari-hari dan detik-detik yang begitu berharga di universiti ini. lakukan yang terbaik okay? kamu boleh. yeahhh! cayalah cik peah macam tu lah baru rockk!! ohh tiba-tiba rasa macam cepat je masa berlalu. rasa sedih plak nak tinggalkan universiti dan coursemate yang dicintai dan dikasihi. ceh ayat plastik gila padahal tak sabar nak tinggalkan kehidupan yang menyiksakan ni.

*sila sebut CHAE dengan sebutan KHAI. nampak hensem lagi macho bukan. seperti khai AF laki rosma pulak walaupun dia tak berapa nak macho. oppss. terlebih sudah. hahaha.

**tak tahu bila lah projek ni boleh disiapkan. buku log pon tak tulis lagi. nak kena cek balik tarikh tarikh keramat.


2 comments:

Misz SeroJa said...

aku x faham pe yg ko wat..hee

cik peah said...

hahah..of kos lah..
aku pon xkan faham dan xnak faham projek ko..
math aku sgt lembab..hahah