Tuesday, December 29, 2009

sungutan jiwa

resah gelisah..
berlegar legar di ruang hati..
berlari lari di ruang minda..
yang sesak..
yang sempit..
tiada secebis kebebasan disitu..

ruangnya penuh..
ruangnya padat dan tumpat..
hanya tunggu masa dimuntahkan..
entah boleh..
entah tidak..

detik ini..
tiada pernah lekang..
menungan menjadi kawan..
kadang tak perasan..
kerana diam terperuk..
tiada mahu diganggu..

lain yang diminta..
lain yang datang..
puas juga dihalau..
tiada juga mahu pergi..

cuma mengharap yang satu..
walau tiada lama bertandang..
masih setia menanti..
demi diri ini..


aku tahu korang mesti tak paham kan. sebab aku pon tak paham. hahaha. ini semua apa yang yang aku rasa sekarang. macam macam. semuanya bergaul mesra. semesra pasangan raja sehari. semua ni gara gara final semester aku ni. ditambah dengan fyp. tak tahu lah macam mana nanti hasilnya. risau gila dol. makin aku fikir makin aku rasa banyak benda yang aku kena buat sebenarnya.

berbekalkan semangat aku yang hangat hangat tahi kambeng ni, aku kena bekerja keras jugak nak siapkan projek aku before end of this jan. ni paling cepat. paling lambat? tengah bulan feb. pehh gila tak? padahal aku punya projek tak sampai separuh kot progress dia. entah sempat entah tidak. ohhh aku memang kurang motivasi. i need lotsssss of motivation to wake me up!! please lah cik peah wake up from your looooooonnnggg nap. eh nap sekejap je. long sleep. still dreaming kau ye. dah dah bangun bangun! bangkit bangkit!!

okaylah boring siot cerita pasal projek aku kat sini kan?? asyik nak merungut kalau tak buat kerja tak jalan la kan. amende entah si cik peah ni. dahlah makin banyak pulak aku mengarut. hari hujan aku rasa aku nak tido kejap carik ketenangan. heh. iyo lahh!

No comments: