Wednesday, December 23, 2009

sampai bila?

masa yang berlalu tanpa disedari


tik tok tik tok..hujan dah turun..eh eh. salah. bukan lagu ni yang aku nak dendangkan. semula. tik tok tik tok detak detiknya waktu. menandakan masa pantas berlalu. sepantas harimau bintang. malah lebih pantas dari itu. bak kata pepatah arab masa itu ibarat pedang. kalau kita leka ia akan memotong kita sehingga menjadi cebisan daging. dimana diri sendiri akan rugi dan sia sia tatkala masa itu berlalu begitu sahaja. sama dengan keadaan aku sekarang ni. terasa seperti masa berlalu bak angin ribut yang kencang serta pantas. dan membawa seluruh isi dunia bersamanya tanpa meninggalkan apa apa. sedar tak sedar semester baru nak bermula. cuti yang macam tak cuti ni tinggal sisa. tahun baru pula bakal menjelma.

tapi aku masih begini. seperti ini. tanpa perubahan apa apa. roh yang sama. jiwa yang sama. semangat yang sama. *kemalasan yang berpanjangan dan kerajinan yang sementara* haih. sampai bila nak mengeluh dengan sikap diri sendiri yang tak nak berubah. usia makin lanjut. *pehh macam tua sangat lah pulak. hehe* perangai masih sama. kebudak budakan, tak serius, malas berfikir, banyak main, dan banyak lagi lah. tak tersenarai kot. banyak yang buruk dari baiknya.

sampai bila aku nak macam ni? sampai bila mahu berlakunya anjakan paradigma di dalam diri? sampai bila? ha, lu pikir la sendiri cik peah. cakap banyak tak guna kalau diri sendiri tu takde kemahuan untuk berubah. nak seribu daya tak nak kau bagi berjuta alasan la ya. semoga motivasi dalam diri ini bertambah tambah agar aku boleh melakukan anjakan paradigma itu yang bakal merubah cara hidupku. amiin. *cepat semua orang yang baca ni pon kena amin kan. heheh*

*mintak mintak lah semester baru ni aku lagi semangat nak belajar memandangkan ni semester akhir aku. aku nak buat yang terbaik. baru ada kenangan manis untuk 2010 kan. sebelum sebelum ni macam takde je. kalau ada pon maybe aku dah lupa. biasalah aku kan ada short term memory lost. hehe.

**projek masih macam tu. cuma ada sedikit penambahan kerja nak dibuat. SEMANGAT!!

4 comments:

i'msosupernotcool said...

owh.. semangat!!

cik peah said...

haha..thanx bro..(:

Anonymous said...

masuk sem baru memang semangat
nak kekalkan susah
ingat tu

cik peah said...

baik lah ah fatt..hehe..
neway thnx..(: