Friday, January 8, 2010

selamat ulang tahun sayang!

saya sayang aku.


selamat ulang tahun sayang.
kamu sudah 22 tahun.
kamu sudah dewasa.
kamu sudah boleh kahwin walaupun tiada calon.

tapi.
kamu masih keanak-anakan.
masih tidak matang.
masih sambil lewa.
masih tidak serius.

jadi.
kamu kena berubah.
wajib berubah.
tanpa jadi orang lain.
masih diri sendiri.

yang disenangi orang.
yang disayangi orang.
tidak menyakitkan hati.
tidak mengguris hati.

ye.
saya mesti berubah.
wajib berubah menjadi lebih baik.
tanpa jadi orang lain.
masih diri sendiri.

21 muharram 1409H genap 22 tahun aku berdiri dengan gagah, makan dengan penuh selera, bernafas sepuasnya dan menikmati segala keindahan dan kebusukan di muka bumi ini. tapi itu semua adalah pengalaman yang tak dapat di beli. terima kasih Allah. terima kasih emak. terima kasih abah. terima kasih cikgu. terima kasih abang, kakak, adik. terima kasih kawan kawan. terima kasih sayang. terima kasih kerana menjadikan aku seperti hari ini. cinta semuanya!

No comments: