Tuesday, January 19, 2010

oh misterinya!

Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

aku tak tahu kenapa aku suka sangat dengar lagu ni. setiap malam pon mesti aku nak dengar lagu ni sebelum tidur. paling kurang pon mesti aku dengar 7, 8 kali tanpa henti sambil menyanyi syok sendiri tanpa menghiraukan perasaan nurul a.k.a roomate aku. nurul siap boleh cakap lagu ni macam nak halau dia dari bilik sendiri. membe aku yang lain pon sama. semua cakap lagu ni boring lah. dragging lah. mengantok lah. tapi aku tak rasa macam tu pon. telinga aku ni siap gian lagi nak dengar hari hari. aku pon tak tahu kenapa. i'm totally fall in love with this song. seriously!

first time aku dengar lagu ni dekat radio. lepastu aku tanya membe aku ni lagu apa. balik bilik terus download. tapi masa tu macam tak gian lagi nak dengar hari hari walaupun suka dengan lagu ni. tapi lepas menang juara lagu hari tu aku terus jadi gian. kalau nak ikutkan lirik dia pon biasa biasa je. takde lah bermakna gila. nak nak lagu ni pasal perpisahan yang langsung takde kena mngena dengan aku. jarang aku nak suka gila dengan lagu sampai jadi gian nak dengar hari hari berkali kali tanpa henti. memang sangat misteri lah sebab aku berjiwa kental. mungkin sebab lagu ni dah menang anugerah aku terus jatuh cinta? atau mungkinkah aku dah jadi terlebih jiwang? hmmmm..... tak mungkin lah!

No comments: