Tuesday, February 2, 2010

rumah terbakar panggil bomba, hati terbakar?


ish apa pulak yang terbakar bakar ni kan. marahkan siapa pulak cikpeah ni? macam macam hal betul lah cikpeah ni. hehehe. sebenarnya takde siapa pon yang terbakar hati. muka yang terbakar adalah. eh, bukan terbakar yang melecur lecur macam kena kat jari aku masa buat lab work dolu tuh. ni sunburn lah. sunburn sebab swimming petang tadi. mana tak kena sunburn. kan petang tadi panas terik. lepastu pandai tak pakai sunblock. confirm lah muka dah macam kena sapu arang. dah lah hitam. makin hitam pulak lah muka aku ni. takpe takpe barulah HOT kalau macam tu kan. boleh? hahahaha.

hm, masuk harini ada lah beberapa kali kitorang pergi menjalani aktiviti sihat dipetang hari dengan berenang di kompleks renang dekat U aku ni. setakat ni aku dah berjaya berenang sikit tapi dengan tahan nafas. takpelah. kira satu pencapaian jugak lah tu kan daripada tak reti terapungkan badan langsung. lepas ni nak kena belajar berenang dengan handal sekali. mana tahu silap haribulan boleh wakil Malaysia pulak kan. peh, berangan pulak kau cikpeah.

haih, dah final sem barulah jejak kaki kat kompleks renang tu. sem lepas kecoh je nak pergi. dah siap bawak semua peralatan tapi tak terjejak jejak pon kaki ni. yela. masa tu naik bas je. sekarang ni kawan kawan aku semuanya ada kereta masing masing. aku cuma menumpang je. ehe. terima kasih ye kawan kawan sebab bagi tumpang kenderaan anda semua. so takde masalah dan alasan lah untuk tak pergi kan. kalau ada maksudnya mood malas tengah bermaharajalela.

okay dekat sini aku ada sertakan link mengenai kelebihan berenang dan bla..bla..bla..cakap banyak pon tak guna. korang baca sendiri lah ye. membaca kan jambatan ilmu. lagipon kalau aku copy paste kang panjang pulak entri aku ni mesti korang malas nak baca kan. nak baca karutan aku pon dah malas. hahaha.*padahal malas nak copy paste dekat sini*
dah baca dah? bagus korang ni. macam ni lah. menyahut seruan kerajaan untuk membudayakan membaca. *bodek gile!*

Dalam islam pon menggalakkan kita berenang untuk menjaga kesihatan. jadi, marilah kita membudayakan berenang pulak. tapi masa berenang pakailah yang muslimah punya yang dah banyak jual sekarang ni. macam macam corak ado. renung-renungkan dan selamat beramal!

No comments: