Monday, February 8, 2010

lawatan sambil belajar

kalau ada orang nak masuk meminang buat muka gini tanda setuju boleh?

yeay! besok ada lawatan sambil belajar di serting hilir. bestnya. sangat excited nih. rasa macam tak boleh tidur je walaupon tahu besok kena bangun pagi pagi buta selepas subuh. besok nak pergi jalan jalan bersama rakan rakan dan taulan. seronok bukan? <-- ini semua dusta belaka. jangan percaya!

ini adalah perasaan yang sebenar:

nyumm! sedap laptop ni. want some?

oh. besok kena pergi serting hilir. satu hari suntuk. mungkin lebih banyak menghabiskan masa didalam bas daripada melawat tempat tempat yang tertentu. sebab, perjalanan memakan masa selama 3 jam. gila lama dol! konfem lah besok aku tidur, jaga, tidur, jaga sampai lah tiba ke destinasi tercinta. cis! aku dah dapat bayangkan kebusukan tempat tu nanti. mintak mintak lah besok sampai sana tiba tiba hidung tersumbat. so tak boleh nak bau telor tembelang.

tahu tak kenapa bau telor tembelang? tak tahu? meh aku bagitahu. bau yang macam itu adalah bau POME. palm oil mill effluent. korang pernah bau kelapa sawit tak? siapa yang rumah dekat dekat kilang kelapa sawit mesti dah boleh bayangkan. apa kejadah lah kena pergi tempat macam tu kan? dah aku ambil module environment. so hadaplah bau bauan yang harum semerbak. yess! aku suka. buat otak aku makin genius. diri aku jadi rajin. so siapa siapa nak jadi macam aku boleh lah pergi kat loji kumbahan, lepastu tarik nafas dalam dalam. best kan?

No comments: