Saturday, February 20, 2010

setelah

fuhh. fuhh. fuhh. banyak betul habuk dan sawang dekat blog aku ni. setelah sekian lama aku tak mengemaskini blog aku ni. eceh. padahal baru seminggu kot. sebenarnya aku nak sangat update tapi entahlah. otak aku ni seakan akan berat lagi bebal untuk memikirkan perkara yang nak aku tulis. mungkin terbeban dengan assignment yang berlambak.

ah, sudahlah kalau nak cerita pasal kerja aku memang tak kan habislah. lagipon aku rasa korang pon mesti muak lagi jelak bila baca pasal rungutan aku kan. asyik merungut je macam mana nak siap kerja tu. dah nama pon belajar kan. benda benda macam ni la yang mungkin akan aku rindu kan nanti bila dah kerja. orang cakap dunia pekerjaan lebih memeritkan dari dunia pengajian. tapi entah kenapa aku lagi tak sabar nak bekerja kot. mungkin aku belum pernah rasa. itu yang macam teruja. nanti dah kerja mesti lagi panjang rungutan aku ni. hehe. manusia biasalah. ada sahaja yang tak kena. tak pernah rasa puas dan cukup. eh ada kaitan ke? hahah. aku dah mula merepek meraban tanpa ada sebarang point yang nak disampaikan.

alololo cutenye baby ni. sian dia penat ek.

okay, point aku adalah aku penat. penat nak fikirkan pasal projek aku. penat nak fikir pasal thesis aku. penat nak fikir test 2 nanti. penat nak fikir presentation untuk projek aku nanti. penat nak fikir aku bakal bekerja apa nanti. ohhh. betapa penatnya hidup sebagai pelajar tahun akhir ni. apa yang boleh aku buat adalah bersabar dan hadapi dengan senyuman. eh, penat penat boleh lagi ke nak senyum? boleh. tak boleh pon buat buat boleh sahaja.

heh, gila sampah lah entri aku kali ini. entah apa apa jela. takpelah. janji aku boleh meluahkan segala yang terbuku dalam hati dekat sini. walau apa orang nak cakap. aku tak peduli. aku tak ambil hati. okay, makin lama aku makin mengarut. baik aku stop dekat sini. babai.

*masa masa macam ni lah nak demam. mungkin akibat daripada cuaca yang panas terik. makin hitam aku dibuatnya kalau berjalan tengah panas tu.

**marilah sama sama kita sedekahkan Al-fatihah kepada arwah pakcik aku yang baru menghembuskan nafasnya yang terakhir pada pagi tadi.kerana demam virus. semoga rohnya dicucuri rahmat dan diletakkan dikalangan orang orang yang beriman. aminn.


No comments: