Sunday, October 25, 2009

tidur, sleep, نوم

kucing kalau tidur memang cute tapi kalau aku korang paham-paham lah ye..BURUK!!


baiklah murid-murid hari ini cikgu nak ajar apa maksud tidur..tidur adalah keadaan rehat badan semulajadi yang dialami oleh seluruh dunia..tapi bila kita tidur berlebihan ia dipanggil membute..diulangi membute..

ok sesi pembelajaran dan pengajaran dah tamat..sekarang sesi luah-meluahkan pula;


huwaaaa...arini aku tidur lebih daripada 10jam..teruk tak??sangat teruk kan..dah jadi macam baby plak..yela baby tua bangka..ceh!!apola ekau ni jah..membuto mengalahkan orang yang kerja full shift, 24 jam..padahal dok bilik melepak je kerjanya..study pon ntah ke mane..camne la nak buang tabiat aku yang kuat membute ni..ni lah kalau dah terbiasa dari muda*aiceh macam la aku dah tua..hahaha..*


oh sudah-sudah cukup-cukup nak nyesal pon tak guna..bukan boleh patah balik masa pon kan..lepas ni aku kena kuatkan azam aku untuk tidak tidur secara berlebihan ataupun lebih tepatnye membute!!

ok dah tu je untuk harini..sekian terima kasih!

*oh lupe maksud rehat tadi diambil daripada wikipedia bahasa melayu(hasil googlean)*

No comments: