Friday, October 16, 2009

kawan-lawan ke lawan-kawan??

kucing ni sangat cute kan..meooww~

ha....mana yang engkau orang lagi suka??
mula-mula jadi kawan pastu jadi lawan atau mula-mula jadi lawan pastu jadi kawan???
hahaha..cikpeah ni banyak tanya la plak kan..
dah macam polis pencen pon ada...
of kos la dua-dua pon taknak kan..
tak best la nak lawan-lawan ni kan..
apa ingat ni otromen ke, power rangers ke nak main lawan-lawan..

tapi kan dalam hidup ni satu bende pon kite tak boleh nak predict kan..
masa mula-mula tu dah best je kawan-kawan..
tapi disebabkan salah faham pastu masing-masing tak mau mengalah terus dah jadi lawan..
terus masam muka..apa orang tu buat semua pon jadi buruk...
ape kejadah lah semua ini??mula-mula kawan terus jadi lawan??anak-anak yang bergadoh mak bapak pulak yang dipersalahkn??
eeh...ghentikanlah karutan kau tuh..apa kau ingat ni edisi siasat ke cik peah oii...haha..

ok2..sekarang straight to the pointlah..
bagi aku,dalam hal macam ni kita tak leh tuding jari kat siapa-siapa pon...
sebab selalu pergaduhan terjadi bila ada salah faham..
dan menjadi semakin besar dan besar dan besar dan besar bila masing-masing tak sedar kesalahan masing-masing pastu start kutuk belakang-belakang...
ok aku takde nak maksudkan siapa-siapa ek...
ni cuma karutan dari seorang mak-nenek yang mampu membebel tanpa henti..
tak salah kot kalau mak-nenek ni nak bagi pendapat dia yang bohsan ni kan..
kalau ada yang tak setuju ngan apa yang aku mengarut ni tak pe lah..
apa boleh buat kan...
masing-masing ada karutan masing-masing kan..
eh aku maksudkan pendapat..hee..

eeh tiba-tiba kan aku rasa post aku ni bohsan tahap gaban plak...
yela serius macam mengarang karangan SPM plak kan...
ohh..aku tak mau amek SPM lagi...
tak suke!tak suke!tak suke!!
oh dah2!!cukup2 cikpeah...
tapi apa yang penting??KERJASAMA!!!
ha..jadilah ahli-ahli wonderpets yang sentiasa bekerjasama tak kira dimana walau apa jua keadaannya...hahahah..
aku cop ming2 ok..tuck ngan lenny engkau orang boleh amek...:P
ok sebagai penutup post ni, aku hidangkan engkau orang sebuah video yang termahshor di kurun ke 21 ini...
TERIMALAH DARI SUDUT HATIKU YANG TERDALAM...*ayat mintak penampo kan..
-->alamak..xboleh nak uploadlah..lain kali la geng..ni mesti sebab internet yang super duper lembab..sori ek..

1 comment:

selipar_putus said...

normal la 2...
kawan leh jadi lawan...
lawan leh jadi kawan...
kawan atau lawan???kite sendiri yg tentuka..haha