Saturday, October 24, 2009

bila suis malas terpasang

diri ketika malas sampai tidor keluar belon dari hidung

malas..malas..malas..
haih..boleh tak kau pergi main jauh-jauh??jangan ganggu hidup aku lagi??penatlah jadi pemalas ni..*cehh..padahal kalau dah malas tak buat satu jadah kerja pon ape yang nak dipenatkannya kan* sampai bila la aku nak jadi malas ni..sedarlah sikit cikpeah..final exam tu dah dekat selekoh sinun tu je ha..tak lame lagi sampai kat selekoh tu barulah kau nak cuak kan..adedeh..tapi yang aku peliknya tu kan aku ni belajar malas tapi rajin plak dok depan laptop ni berjam-jam..tidor tak payah cakap la kan lagi lah bertambah-tambah rajin..tidor 13jam berturut-turut pon takde hal punye...

ish..ish..ish..paekah paekah apa nak jadi..apa nak jadi sampai sekarang pon malas lagi..apa nak jadi..(nyanyi macam lagu S.M Salim feberet artis ain zamzuri) demi untuk mengingatkan diri sendiri dan kawan-kawan yang lain yang tengah rasa malas tu ni aku ada lampirkan doa untuk hindari rasa malas sekali dengan maksudnya supaya korang lagi feel masa nak doa nanti..kehkehkkeh..
sumber: http://uniqme.multiply.com/journal/item/133


بسم الله الرحمن الرحيم
أللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن

وأعوذ بك من العجز والكسل

وأعوذ بك من الجبن والبخل

وأعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

Ertinya:
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kegundahan hati dan kesedihan, Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas, Dan aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan bakhil, Dan aku berlindung kepada-Mu dari lilitan hutang dan tekanan orang.

kawan-kawan marilah sama-sama kita amalkan doa ini supaya kita jadi lebih RAJIN..ye RAJIN..bukan MALAS lagi okeh..

No comments: