Friday, April 30, 2010

pahit yang manis


malam ni adalah malam terakhir aku akan berada di tempat aku menimba ilmu. hmm, sebelum ni aku rasa happy je nak habes belajar. tapi tetiba malam ni perasaan aku bercambur baur. tak tahu nak cakap sedih ke, sebak ke, terharu ke. eceh. tetibe jadi sentimental pulak lah kan.

tapi seriously walaupun kadang kadang aku tak suka berada dekat sini. lalui detik detik dan saat saat di sini tapi dalam aku tak sedar sebenarnya banyak benda aku belajar dekat sini. banyak benda aku lalui sepanjang tiga tahun di universiti yang sama, kolej kediaman yang sama dan blok yang sama. tak kisah lah manis ke pahit ke.

kadang kadang sebenarnya yang pahit itulah yang manis. eh macam mana pulak pahit boleh jadi manis kan? yela. yang pahit itulah yang mengajar kita erti kehidupan. mengajar kita untuk lebih tabah dan lebih rasional sekiranya benda buruk jadi dekat kita. dan yang manis itu sememangnya sentiasa akan jadi manis. semanis madu semanis gula. tapi kemanisan ni tak kan buat kita kencing manis. heheh. apa pulak dah aku melalut ni kan.

tak tak aku tak melalut. aku cakap betul. apa yang manis dekat sini adalah kawan kawan aku yang sentiasa ada dengan aku. aku beruntung dapat kawan dengan korang walaupun macam macam jugak yang jadi dekat aku sepanjang ni. *eceh macam macam lah sangat* tapi korang still nak kawan dengan aku. al maklum lah perempuan mulut puaka macam aku ni kan. wajibun ada orang tak suka. apa apa pun aku tak kan anggap orang yang tak suka aku tu sebagai masalah sebab aku ada korang kan. walaupun kadang kadang korang banyak terasa dengan kepuakaan mulut aku dan perangai aku yang kadang kadang cam harem je kan. hehe. haih. apa nak jadi lah dengan cik peah sorang ni kan.

oh tak boleh nak cakap banyak lagi. aku dah rasa kehangatan air mata yang bergenang di bibir mata ini. ceh ayat nak drama habes. haha. takdelah. tak bergenang pun. cuma terasa agak sebak di dada. eceh. nak jugak. hahaha.

apa apa pun ain, amy, nurul, jauhar dan tiq, thanks for everything and sorry for my wrong doings. i know sometimes i hurt all of u but deep in my heart i never mean it. haha. macam haper je pulak aku sepiking ni. tak pe lah janji ikhlas. maaf ye kawan kawan semua. semoga ketemu di lain kali, hari dan waktu andainya jodoh kita panjang. nanti masing masing kawen jemput lah aku. al maklum lah masing masing dah ada calon kannn. kalau ada calon lebih lebih boleh pass dekat aku. ceh gatal mghela hang na. gurau jek. ehe.

sebelum aku mengakhiri post aku kali ini, aku nak dedicate kan lagu ini untuk korang semua. love ya all! xoxo

Graduation

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of that night in June
I didn't know much of love
But it came too soon
And there was me and you
And then we got real blue
Stay at home talking on the telephone
And we would get so excitedand we'd get so scared
Laughing at ourselves thinking life's not fair
And this is how it feels

As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
From whatever
We will still be
Friends Forever

So if we get the big jobs
And we make the big money
When we look back now
Will our jokes still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly
And this is how it feels

La, la, la, la:
Yeah, yeah, yeah
La, la, la, la:
We will still be friends forever

Will we think about tomorrow like we think about now?
Can we survive it out there?
Can we make it somehow?
I guess I thought that this would never end
And suddenly it's like we're women and men
Will the past be a shadow that will follow us 'round?
Will these memories fade when I leave this town
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly


2 comments:

aliyah yayaya~ said...

woi mulut puaka takyah nak tacing sgt la!hahahahahhaahahhaah
mulut puaka?hahha.xde simpulan bhs lain ke weh??

cik peah said...

hahaha. ko macam siot je kan. memang mulut puaka la. takut x? haha