Monday, December 20, 2010

redah belasah aje.

hai, assalamualaikum uolsss. wahh bagi salam gittewh. curluz kau cik peah. hehe. lama dah rasanya aku tak mengarut dekat dalam blog ni kan. kalau ada post pon entri kopi-cicah-biskut-dan-pes aje. alasannya mestilah takde mood nak mengarut kan. ekceli, dari petang tadi terasa nak hapdet tapi separuh jalan menaip, eh separuh lah sangat satu baris pon tak sampai terus takde idea nak hapdet pasal apa.

tetiba tadi sebelum nak solat maghrib tergerak hatilah pulak nak tengok gambar gambar lama dalam handphone. maklumlah handphone dah berusia 3tahun lebih. elok lagi cuma dah buruk dah. entah bila nak rosak entah. memang taknak kasi aku can nak tukar baru lah tu. takpe takpe selagi masih boleh pakai kita lenjan sampai ke titisan nyawa terakhir handphone tu kan. oh, lari tajuk pulak. alkisah, tengok gamba gamba tu sekali terasa sebak macam sedih bercampur terharu gitu. yela, tengok tengok, belek belek, muka aku yang sekarang ini masih seperti muka aku berusia 19tahun dahulu.

wahhh, motip nak cakap macam tu? mestilah nak bagitahu muka aku masih nampak muda. babyface gitu. hahaha. sorilah uolss buat taik telinga korang geli geli sampai nak terkeluar pulak kan. tapi serius doh, semalam masa pergi merisik girlfriend abang aku, nenek girlfriend dia ni boleh tanya, " ni sekolah lagi ke?". aku dengan tersipu sipu siput pon jawablah. "eh, taklah. dah habis belajar dah". wahh, kembang lobang idong aku ni ha, nenek tu ingat aku budak sekolah. memang terbukti wajahku tidak dimamah usia. ahahak. ayat kau tak nak kalah. nak va va voom aje kan cik peah.

heh, tengok tu. cik peah ni dah mula buat hal kan. bila mood nak hapdet datang entah apa yang dikarutnya. asal nak cerita benda lain tapi lain yang ditaip. huh, redah ajelah. korang baca ajelah hapdet aku yang takde motip ni kan.

eh, apa pulak takde motipnya. ni haaa, motip aku bagitahu aku tengok gamba gamba dulu sebab terasa masa 3 tahun tu cepat sangat berlalu. terasa macam aku ni dah makin tua tapi dari segi minda dan hati masih tak matang lagi. masih kebudak budakan lagi. masih macam dulu. sedih kan? sepatutnya dalam usia aku yang 22 tahun ni aku dah makin matang dan amalan aku pon makin bertambah serta skil masak atau skil surirumah aku makin bertambah.

sepatutnya memang molek sangat kalau usia macam aku ni jadi bini orang sebab dah boleh layan suami dan jaga suami dengan baik. tapi aku tak macam tu. mak aku dah bebel bebel. setiap kali mak aku bebel pasal sikap buruk aku yang the one and only that really very damn terrible malas ni mesti aku sengih macam kerang busuk pastu buat muka. pastu apa yang dia cakap semua tak masuk dalam telinga. macam angin yang menyapa pipi sepoi sepoi bahasa gitu. gila teruk perangai aku ni. semoga dengan berakhirnya tahun 2010 lagi 2 minggu ni, sikap buruk aku pun bakal berakhir. insyaallah.

aku nak mulakan tahun 2011 dengan azam dan semangat yang baru walaupun azam setiap tahun tak pernah dicapai. eh macam setiap tahun pun aku ada azam kan? haha. whatever lah. tapi aku nak pastikan 2011 aku lebih baik daripada tahun sebelum sebelumnya walaupun tahun 2010 ni agak mengecewakan hatiku dan memberi secalit kenangan pahit tapi itulah yang akan bakar semangat aku untuk aku terus menjadikan tahun tahun berikutnya penuh dengan kenangan manis. jyeahhh! wahh gitu lah cik peah. semangat waja serta membara! grrr!

okay, tetiba dah takde oidea nak menaip lagi. sampai sini ajelah. kalau ada pon macam terlalu private untuk dikongsi. biarlah disimpan didalam hati agar tiada sesiapa terguris hati. yang penting, apapun yang terjadi aku takkan salahkan sesiapa sebab benda dah jadi dan Allah tahu apa yang terbaik untuk diri ini. wallahua'lam.

ni milo. kucing aku. haha. gambar memang takde kena mengena dengan entri aku ye. harap maklum.

*tajuk entri macam takde kena mengena kan? tapi apa boleh buat memang post kali ni aku redah belasah aje. haaa, kenalah tu kan?

No comments: