Saturday, December 11, 2010

forgive to forget

hmm, memang betol apa orang cakap. bila kita mula memaafkan seseorang yang pernah menganiaya, menyakiti kita, kita akan rasa lebih tenang tanpa ada rasa sedih dan seterusnya boleh melupakan kesakitan akibat perbuatan seseorang itu. tapi untuk melupakan apa yang dah terjadi memang susah kan..? boleh dikatakan mustahil. betol tak? tapi apa apa pon kita boleh jadikan ia sebagai satu pengajaran agar kita lebih berhati-hati dan berwaspada. jangan sampai paranoid sudah lah ye. bak kata orang orang yang fasih berbahasa inggeris;
past is past. if you want happiness dont walk together with the past. it maybe unforgettable but the reality is PAST IS JUST A LESSON. just look back but never bring it back.
jadi marilah sama sama kita memaafkan orang yang pernah melukakan hati kita agar hidup kita tak diselubungi kesedihan dan kekecewaan. eceh. dah macam pakar motivasi pulak dah aku ni. hehe.

okay, itu sahaja nak kongsi untuk kali ini. pendek je. tapi penuh bermakna kan? :P

3 comments:

a e n z said...

dun worry bebeh..
be strong k!

cik peah said...

okay. i will!

blossomlicious said...

nak kopipes quote tu plak...*macam balas dendam je ni* hahahaha ;D