Wednesday, November 10, 2010

antara dua


hoh, tajuk dah macam lagu farah AF pulak kan. haaa, tapi ni tak seperti apa yang korang fikirkan. bukan nak memilih antara dua boyfriend. buat apa nak banyak banyak boyfriend kan memang bikin kepala pusing yang satu tu pon belom tentu terjaga ada hati nak sampai dua tiga. kau mampu? memang mak tak mampu nok.



oh, dah lari tajuk. eh tak lari lah tajuknya masih sama cuma bendanya yang lain. actually, aku tengah pening ni nak buat pilihan. nak kerja ke nak sambung belajar? peluang untuk dua dua tu dah ada depan mata tapi otak aku ni dah berkarat tak tahu mana nak pilih. kalau ikut hati memang berat nak sambung belajar lagi. otak aku dah berkarat macam dah tak mampu je. tapi kalau kerja pun kena gunakan otak jugak. masih ada cabarannya.



hmmm, memang susah kan bila kita terpaksa buat pilihan dalam masa terdekat ni. harap harap pilihan mana pon aku buat dua dua mendatangkan kebaikan. insyaallah. sesungguhnya Allah Maha mengetahui yang terbaik buat hambaNya. kita sebagai hambaNya hanya perlu lakukan yang terbaik di dalam hidup ni dengan penuh keyakinan. jyeahhhh! *motivate diri sendiri* oh kalau orang lain rasa termotivate pon bagos lah kan. hehe










2 comments:

Misz SeroJa said...

pendapat aku kalau kau dilemma antara stdy and kerja..
baik kau pk betol3 apa matlamat kau..
kau mahu kerja atau belajar..
kalo mmg mahu belajar grabla..
tapi kalau nak kerja pilihla kerja..
tapi satu je kalau kau dah suka biarlah sejuta rintangan kau pasti akan cuba cari jalan sebab kau mahu jalan itu..
tapi kalau kau memang dah x suka,kalau orang bg seribu sebab pon nape kau patut pilih jalan tuh kau memang akan cari alasan untuk x pilih jalan tuh..
senang kata fikir elok3 dan buat apa yg terbaik untuk diri kau..
InsyaAllah segala rintangan yang kau akan hadapi dengan jalan yang kau pilih kau akan berjaya hadapi..
believe me..
aku bercakap atas dasar pengalaman dari orang3 yang rapat ngan aku pasal dilemma samada nak kerja atau belajar..

papepun yang kau buat biar ikhlas..kalau x ikhlas buat pape pon x kan jd..;p

sorry wei ayat BM aku tunggang langgang..biasalah dah terjerumus lama ngan nombor kan..;p

Fariz Danial said...

wahh still lagi motivate2.. hebat..hehe..

buat solat istikarah. Insya Allah pilihan yang u amik tu tepat. Allah suka hambaNYA meminta pertolongan setiap masa..